ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ УРОК З МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ’Я «ТИ ЯК? ПОВЕРТАЄМОСЬ ДО ШКОЛИ!» 10 КЛАС

 


ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ УРОК З МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ’Я «ТИ ЯК? ПОВЕРТАЄМОСЬ ДО ШКОЛИ!» 10 КЛАС

Мета уроку: Учні середньої і старшої школи   розповісти учням про те, що таке ментальне здоров’я, та як вони можуть піклуватися про нього; навчити учнів розпізнавати свої емоції та пояснити, що робити, якщо вони не можуть впоратися з ними; навчити учнів деяких вправ та практик, щоб допомогти впоратись зі страхом, тривогою, опанувати злість, заспокоїтися, почуватися впевненіше; дати вчителям інструменти допомоги для психічної стабілізації дітей, які вони можуть використовувати у подальшій роботі.

Вступне слово вчителя

«Як часто вас питають «Ти як?», і як ви зазвичай відповідаєте? «Нормально»? «Все ок»? А як ви насправді почуваєтеся в цей момент? Вам добре, або, може, сумно, тривожно чи навіть страшно? Бути не ок – це нормально. І говорити про це теж. Сьогодні ми поговоримо про ментальне, або психічне, здоров’я.   

Ментальне здоров'я — це стан щастя та добробуту, в якому людина реалізує свої творчі здібності, може протистояти життєвим стресам, продуктивно працювати та робити внесок у суспільне життя.

Ментальне здоров’я – це коли ми знаємо, як впоратись зі своїм емоціям, навіть коли нам дуже погано. Щоб ми могли піклуватися про себе та допомагати іншим, нам потрібно мати інструменти і знання.

  В Україні немає людей, яких тим чи іншим чином не торкнулася б війна. За даними опитування U-Report про психічне здоров’я молоді 14-34 років, проведеного в лютому 2023 року, 55% з них відчували тривожність, а 24,8% – пригніченість. 55,6% шукали інформацію та намагалися дізнатися, як саме можна покращити своє ментальне здоров’я. 73% молоді зазначили, що потребують більше емоційної чи психологічної підтримки.

 Дорослі можуть допомогти дітям-підліткам почуватися спокійніше й впевненіші та мати більше сил на навчання та спілкування з однолітками. Ось декілька простих порад:

Відновіть почуття безпеки в той спосіб і тією мірою, які є можливими на цю мить. Заохочуйте підлітків до фізичної активності: фізкультура, танці, регулярні прогулянки на свіжому повітрі тощо.

Відновіть режим дня, наскільки це можливо (навчання в школі, виконання певних завдань; рухова активність; вчасний сон тощо).

 Вислуховуйте дитину, коли вона хоче поговорити, будьте уважними до її запитань і давати чесні відповіді.

Дозвольте дитині висловлювати емоції та почуття. Не можна говорити «не згадуй цього» або «забудь про це» — навпаки, важливо дати змогу максимально висловитися та проявити емоції.

Пояснюйте дитині, що відбувається, давайте правдиву інформацію. Дітям важливо розуміти ситуацію в цілому та причини того, що сталося. Це працює на зцілення. Дорослим важливо дізнатися, що саме дитина зрозуміла з ситуації, який висновок зробила

Заохочуйте дитину до спілкування з однолітками, діяльності у громаді, доступної для її віку тощо. У разі прояву агресії важливо формувати здорові поведінкові рамки: попри те що дитині може бути важко справлятися з емоціями, вона повинна розуміти, що кривдити інших людей або тварин неприпустимо. За потреби допоможіть звернутися по фахову психологічну/психотерапевтичну допомогу чи супровід: фахівці підкажуть дитині та батькам, як справлятися з емоціями, як навчитися релаксації, як контролювати важкі спогади тощо.

Існує набір технік та навичок, які допоможуть підліткам повернути стійкість та впоратись зі страхом, панічною атакою, розрізнити та вивільнити агресію в безпечний спосіб, знайти самопідтримку коли сумно, а також допоможуть розслабитися, щоб налаштуватись на відпочинок та сон.   

 



Всеукраїнська програма ментального здоров'я











Немає коментарів:

Дописати коментар

ШАНОВНИЙ УЧАСНИКУ КОНКУРСУ "КЕНГУРУ 2020"! У зв'язку з карантинними обмеженнями в закладах освіти М